Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/20848
Title: La gestión de cobranzas y su incidencia en la liquidez de la empresa SPEEDYCOM Cía. Ltda., de la ciudad de Ambato.
Authors: DT - Ortíz Coloma, Hernán Paúl
Navarrete Solís, Johanna Andrea
Keywords: GESTIÓN DE COBRANZAS
LIQUIDEZ
GESTION FINANCIERA
PRESUPUESTO
FINANZAS
SPEEDYCOM CÍA. LTDA.
Issue Date: Dec-2014
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Contabilidad y Auditoría. Carrera de Ingeniería Financiera.
Abstract: Liquidity indicator, requires companies overall design of appropriate policies and strategies for their normal development. To Speedycom have a manual collection management to serve and tool to optimize handling accounts receivable, based on the behavior of the sources of income from payments for internet service will allow the needs of solvency, as well as answerable to the duties to others when required. Ente research and action there is an ongoing interaction, the action is a source of knowledge and research becomes a transformative action, collection management to be effective, must take into account aspects such as contact, communication and environment These aspects produce business information that must be well managed to produce effectiveness in the management undertaken. In this paper the degree of influence of collection management and liquidity of the organization is assessed, determines the root causes of illiquidity and the company implements the creation of a billing department in conjunction with the manual functions and responsibilities, in order to correct and minimize the risk that the levels of liquidity of the company relate.
Description: El indicador de Liquidez, exige a las empresas en general el diseño de políticas y estrategias adecuadas que permitan su normal desarrollo. Para Speedycom contar con un manual de gestión de cobranzas que sirva de herramienta para optimizar manejar las cuentas por cobrar, basados en el comportamiento de las fuentes de ingreso provenientes del pago por el servicio de internet, permitirá atender las necesidades de solvencia, así como también responder frente a las obligaciones para con terceros cuando así lo requiera. Ente la investigación y la acción existe una interacción permanente; la acción es fuente de conocimiento y la investigación se constituye en una acción transformadora, una gestión de cobranzas para que sea efectiva, debe tomar en cuenta aspectos como el contacto, la comunicación y el entorno del negocio Estos aspectos producen información que debe ser bien administrada para producir efectividad en cada gestión emprendida. En el presente trabajo se evalúa el grado de influencia de la gestión de cobros y la liquidez de la organización, determina las principales causas de la iliquidez de la compañía, implementa la creación de un departamento de cobranzas conjuntamente con el manual de funciones y responsabilidades, con el fin de corregir y minimizar el riesgo en el que a los niveles de liquidez de la empresa se refieren.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/20848
Appears in Collections:Ingeniería Financiera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T2774i.pdf2,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.