Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/23549
Title: “Masaje shantala en niños con parálisis cerebral a causa de hipoxia intrauterina que acuden a la fundación de niños especiales san miguel en el cantón salcedo”
Authors: Dr. García González, Iván
Peña Fernández, Johana Elizabeth
Keywords: SHANTALA
PARÁLISIS_CEREBRAL
HIPOXIA_INTRAUTERINA
NIÑOS
Issue Date: 1-Jul-2016
Publisher: Universidad Técnica de Ambato - Facultad de Ciencias de la Salud - Carrera de Terapia Fisica
Abstract: This research was the result of the approach of the authors, based on helping the community, in this case children with cerebral palsy spastic type asistien the founding of special children "San Miguel" Canton Salcedo as the most frequent neurological problem is brain injury in its various degrees, from the slightest injury to the deep cerebral palsy. The main objective was that the application of Shantala massage as a relaxation technique as an adjunct to treatment in children with cerebral palsy spastic type who attend this foundation. In the children's physical therapy or physical therapy in children all those therapeutic strategies to obtain the highest possible functional level in children with motor impairments, one of the strategies to be taken into account is the Massage Shantala as a therapeutic option for relaxation in children are included Children with cerebral palsy spastic type. all the features of the topics and subtopics of cerebral palsy, Ashworth test and detailed shantala massage. laws that benefit people with disabilities will also be found. Materials and Methods: This study was not experimental design, descriptive, with a population of 15 children of different ages. a structured survey, directed towards parents to collect data was used, and a test was used to assess spasticity. Finally we observe all the results obtained after the application of shantala massage and spastic assessment (Ashworth) and find the conclusions of the different objectives.
Description: El presente trabajo de investigación fue resultado del enfoque de las autoras, fundamentado en la ayuda a la comunidad, en este caso a los niños con parálisis cerebral infantil tipo espástica que asistien a la fundación de niños especiales “San Miguel” en el Cantón Salcedo, ya que el tipo de problema neurológico más frecuente es la lesión cerebral en sus diversos grados, desde la lesión más mínima hasta la parálisis cerebral profunda. El objetivo principal fue que la aplicación del Masaje Shantala, como una técnica de relajación como coadyudante al tratamiento en los niños con parálisis cerebral infantil tipo espástica que asisten a esta fundación. En la fisioterapia infantil o fisioterapia en niños se engloban todas aquellas estrategias terapéuticas encaminadas a obtener el mayor nivel funcional posible en niños con deficiencias motoras, una de las estrategias que se deben tomar en cuenta es el Masaje Shantala como opción terapéutica de relajación en los niños con parálisis cerebral infantil tipo espástica. Se detallan todas las características, de los temas y subtemas de la parálisis cerebral infantil, test de Ashwort y el masaje shantala. También se encontrarán las leyes que benefician a las personas con discapacidad. Materiales y Métodos: Este estudio fue de diseño no experimental, de tipo descriptivo, con una población de 15 niños y niñas de diferentes edades. Se empleó una encuesta estructurada, dirigida hacia los padres de familia para recolectar datos, y se utilizó un test para evaluar la espasticidad. Finalmente ponemos observar todos los resultados obtenidos después de la aplicación del masaje shantala y de la evaluación espástica (Asworth) y encontraremos las conclusiones de los diferentes objetivos planteados.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/23549
Appears in Collections:Terapia Física

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DERECHO DE AUTOR.pdf74,83 kBAdobe PDFView/Open
JOHANA ELIZABETH PEÑA FERNANDEZ.pdf1,42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.