Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/25413
Title: Las TIC’S y el rendimiento académico de los estudiantes de escolaridad inconclusa en la Unidad Educativa Sultana del Oriente de la ciudad de Macas
Authors: Salazar Mera, Javier Vinicio
Frías Barros, Favio Vidal
Keywords: ANÁLISIS ESTADÍSTICO
ESCOLARIDAD INCONCLUSA
PROCESO DE APRENDIZAJE
RENDIMIENTO ACADÉMICO
REPOSITORIOS DIGITALES
TIC'S
Issue Date: 2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Dirección de Posgrado
Abstract: This research work about Tics and academic performance of Educational Unit Sultana del Oriente’s unfinished schooling students from Macas city, allowed to detect many causes which generates a low academic performance in students, in addition, through the results obtained when applying the survey showed that both teachers and students do not frequently handle TIC’s in their learning process. This study includes a bibliographical review of similar investigations in specialized libraries and in digital repositories, as theoretical support; A statistical analysis of the values found in the surveys were carried out and the hypothesis of the study was verified through a Chi square test. From the research findings, a proposal is prepared in order to solve the research problem.
Description: El presente trabajo investigativo sobre Las Tics y el rendimiento académico de los estudiantes de escolaridad inconclusa en la Unidad Educativa “Sultana del Oriente” de la ciudad de Macas, permitió detectar diversas causas que genera el bajo rendimiento académico en los estudiantes, además que mediante los resultados obtenidos al aplicar la encuesta se evidenció que tanto docentes como estudiantes no manejan frecuentemente las TICs en su proceso de aprendizaje. El estudio comprende de una revisión bibliográfica de investigaciones similares en bibliotecas especializadas y en repositorios digitales, como soporte teórico; se realizó un análisis estadístico de los valores encontrados en las encuestas y se comprobó la hipótesis de estudio mediante una prueba del Chi cuadrado. A partir de las conclusiones del estudio se prepara una propuesta a fin de dar solución al problema de la investigación.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/25413
Appears in Collections:Maestría en Diseño Curricular y Evaluación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Favio Frías Barros.pdf1,44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.