Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/25567
Title: La asignación de costos y la determinación del precio de venta en la fábrica de lácteos San José del cantón Píllaro
Authors: DT - Barreno Córdova, Carlos Alberto
Haro Carrillo, Ruth Alexandra
Keywords: CONTABILIDAD DE COSTOS
COSTOS DE PRODUCCIÓN
SISTEMAS DE COSTOS
ESTRATEGIAS DE PRECIO
Issue Date: Jun-2017
Abstract: The San José factory is dedicated to the production of products derived from milk, fresh cheese and milled milk, the operational process works reliably, however a problem arises when recording the values incurred in each production process, which causes that the company is not fully aware of the total cost of each product, the same that must be taken into account when fixing the sale price. In this way, the case study entitled "The allocation of costs and the determination of the sale price at the San José dairy factory in the Píllaro canton" is started. In order to carry out this research, a previous study was carried out, in order to identify the shortcomings that the company had at the time of registering the costs and in turn when estimating the sale price, for which a field study was carried out, In order to obtain relevant information through a survey of the administrative staff, it revealed important data for the case study.
Description: La fábrica de lácteos San José esta dedica a la elaboración de productos derivados de la leche, queso fresco y leche enfundada, el proceso operativo funciona de manera fiable, sin embargo surge un problema al momento de registrar los valores incurridos en cada proceso de producción, lo cual ocasiona que la empresa no conozca a cabalidad el costo total de cada producto, el mismo que debe ser tomado en cuenta al momento de fijar el precio de venta. De esta manera se inicia el estudio de caso denominado “La asignación de costos y la determinación del precio de venta en la fábrica de Lácteos San José del cantón Píllaro”. Para llevar a cabo esta investigación, se realizó un estudio previo, con la finalidad de identificar las falencias que la empresa tenía al momento de registrar los costos y a su vez al estimar el precio de venta, para lo cual se realizó un estudio de campo, con la finalidad de obtener información relevante mediante una encuesta realizada al personal administrativo, la misma revelo datos importantes para el estudio de caso.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/25567
Appears in Collections:Contabilidad y Auditoria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T4014i.pdf1,84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.