Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26658
Title: La educomunicación y las redes sociales en la carrera de Comunicación Social en la Universidad Tecnica de Ambato
Authors: Naranjo Gamboa, Byron Orlando
Mora Hernández, Geovanny Mauricio
Keywords: EDU-COMUNICACIÓN
MEDIOS DE COMUNICACIÓN
INTERNET
REDES SOCIALES
Issue Date: Nov-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato, Facultad de Jurisprudencia y Ciencias Sociales, Carrera de Comunicación Social
Abstract: The educommunication thanks to its theoretical-practical nature has been very useful to facilitate the processes of teaching learning in formal education at all levels, in conjunction with the use of the media for the transmission of educational content is well received by The different publics, mostly by the university community that motivated by learning a little more every day find in the educommunication the techniques and processes necessary to complement their training. With the easy access to the internet and web 2.0 tools, the education sector was able to transform itself using digital techniques that facilitate the participation of students with their peers, as well as to implement virtual workspaces that go beyond the classrooms of an educational institution , Facilitating the exchange of knowledge and contents that improve the quality of teaching and learning of educational institutions. The social networks, thanks to its popularity and its great influence in the real world of its users play an important role when offering virtual spaces dedicated to educational subjects, for that reason this research gives us two aspects, the first about which Is the criterion of the university community to use social networks, specifically YouTube as an appropriate platform to generate educational content, and the second of which is the interest of the students themselves who generate such content, becoming the protagonists of a critical education -reflexive and analyzed from his point of view in complement with the formal education of the university.
Description: La educomunicación gracias a su carácter teórico-práctico ha sido de gran utilidad para facilitar los procesos de enseñanza aprendizaje en la educación formal en todos sus niveles, en conjunto con la utilización de los medios de comunicación para la transmisión de contenidos educativos tiene gran acogida por los diferentes públicos, en su mayoría por la comunidad universitaria que motivados por aprender cada día un poco más encuentran en la educomunicación las técnicas y procesos necesarios para complementar su formación. Con el fácil acceso a internet y las herramientas web 2.0, el sector educativo pudo transformarse empleando técnicas digitales que facilitan la participación de los estudiantes con sus compañeros, así como también implementar espacios de trabajo virtual que van más allá de las aulas de una institución educativa, facilitando el intercambio de conocimientos y contenidos que mejoran la calidad de enseñanza – aprendizaje de las instituciones educativas. Las redes sociales gracias a su popularidad y a su gran influencia en el mundo real de sus usuarios juegan un papel importante al momento de ofrecer espacios virtuales dedicados a temas educativos, por tal razón este trabajo investigativo nos da a conocer dos aspectos, el primero sobre cuál es el criterio de la comunidad universitaria para utilizar las redes sociales, específicamente YouTube como una plataforma adecuada para generar contenidos educativos, y el segundo de cuál es el interés de los mismos estudiantes ser quienes generen dichos contenidos, llegando a ser protagonistas de una educación critica-reflexiva y analizada desde su punto de vista en complemento con la educación formal de la universidad.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26658
Appears in Collections:Comunicación Social

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FJCS-CS-482.pdf1,09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.