Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26807
Title: “Estimulación vestibular en el desarrollo motor grueso de los niños de 6 a 12 meses de edad”
Authors: Valladares López, Victoria Elisa Lcda. Mg.
Barraquil Chipantiza, Verónica Paulina
Keywords: ESTIMULACIÓN _ VESTIBULAR
MOTRICIDAD _ GRUESA
EQUILIBRIO
POSTURA
NIÑOS
Issue Date: 1-Nov-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato - Facultad de Ciencias de la Salud - Carrera de Estimulación Temprana
Abstract: The present research project is developed on the theme vestibular stimulation in the gross motor development of children from 6 to 12 months of age". A population of 15 children from 6 to 12 months of age was used for the collection of the Information was used the technique of observation and as an instrument the Nelson Ortiz Rating Scale. At the beginning of the investigation, an initial test was applied, which allowed the conclusion that the 15 children presented a level of alertness in the gross motor area presenting mainly difficulties in posture and balance. And at the same time these results served as a basis for improving the above. Finally, a retest was applied to these children whose results allowed us to conclude that the vestibular stimulation allows to stimulate the balance and to improve the posture, since after the intervention the children overcame their delay.
Description: El presente Proyecto de investigación se desarrolla sobre el Tema “Estimulación vestibular en el desarrollo motor grueso d los niños de 6 a 12 meses de edad” Se trabajó con una población de 15 niños de 6 a 12 meses de edad, para la recolección de la información se utilizó la técnica de la observación y como instrumento la Escala de Evaluación de Nelson Ortiz. Al inicio de la investigación se aplicó un test inicial lo cual permitió concluir que los 15 niños presentaban un nivel de alerta en el área motriz gruesa presentando principalmente dificultades en la postura y equilibrio. Y a la vez estos resultados sirvieron como base para mejorar lo antes mencionado. Finalmente se aplicó un retest a estos niños cuyos resultados nos permitieron concluir que la estimulación vestibular permite estimular el equilibrio y mejorar la postura, puesto que luego de la intervención los niños superaron su retraso.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26807
Appears in Collections:Estimulación Temprana

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
derecho de autor.pdf20,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.