Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26980
Title: Espacios lúdicos y las estrategias de aprendizaje de los niños de 4 A 9 años en la Escuela “La Gran Muralla” de la ciudad de Ambato.
Authors: Velasco Espín, Paola Cristina
Colcha Martínez, Esther Abigail
Keywords: ESPACIOS LÚDICOS
ESTRATEGIAS PEDAGÓGICAS
CREATIVIDAD - JUEGO
ESPACIOS DIDÁCTICOS
Issue Date: Dec-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Diseño, Artes y Arquitectura. Carrera de Diseño de Espacios Arquitectónicos.
Abstract: The present project has as end, analyze the playful spaces and the learning strategies to generate in the child the interest of learning didactically. Concerning this, one affirms that the child learns 20 % of to what he listens, 50 % of what it sees and 80 % of what it does. And by means of playful environments the learning capacity is promoted to 80 % (Bernard, 2009). This is a new method to increase interest in the child, and what better, if you learn to fun. In addition to recreate the child, gets interactive learning, through experiences and the person's relationship with their environment. However, it is important to know that recreation is voluntary, since each person is different and therefore, recreating as it considers necessary. Altogether, recreational spaces create dynamic and interactive environments inside and outside the walls of the school, will also allow children to have a barrier-free and creative approach in his imagination. Because of this interaction, between the game and the knowledge dynamics, potentiates in children in their various behaviors for an optimal development and a balanced personality. Finally the data obtained for the fulfilment of the objectives were collected both teachers initial children, 1st, 2nd, 3rd 4th and 5th grade of “La Gran Muralla” on teaching spaces and recreation, for the improvement of the performance. For data collection, you will be comment cards and surveys, in order to have a different perspective on children and teachers and they will be in the classrooms in the presence of teachers. In addition discussed the educational environments, as teaches, what are the favourite places of the children at recess and through instruments such as photographs, notes and measurements of school spaces and rows that allow the collection of important data about the problem posed.
Description: El presente proyecto tiene como fin, analizar los espacios lúdicos y las estrategias de aprendizaje para generar en el niño el interés de aprender didácticamente. En torno a esto, se afirma que el niño/a aprende el 20% de lo que escucha, el 50% de lo que ve y el 80% de lo que hace. Y por medio de ambientes lúdicos se potencia al 80% la capacidad de aprendizaje. Este es un nuevo método, para ayudar a incrementar el interés en el niño/a y qué mejor, si aprende divirtiéndose. Además al recrearse el/la niño/a y obtiene un aprendizaje interactivo, a través de experiencias propias y su relación con el medio. No obstante, es importante saber que la recreación es voluntaria, ya que cada persona es diferente y por ende, se recrea como considere necesario. (Bernard, 2009) En conjunto, los Espacios Lúdicos crean ambientes dinámicos e interactivos, dentro y fuera de las paredes de la escuela, así mismo permitirá que los niños tengan un enfoque creativo y sin barreras en su imaginación. Debido a esta dinámica de interacción, entre el juego y el conocimiento, se potencializa en los pequeños diversos comportamientos para un desenvolvimiento óptimo y una equilibrada personalidad. Finalmente los datos obtenidos para el cumplimiento de los objetivos propuestos fueron recopilados tanto de los maestros como de los niños inicial, 1ro a5to grado de la Escuela “La Gran Muralla” sobre espacios de enseñanza y recreativos, para el mejoramiento del rendimiento del/a niño/a. Para la recopilación de datos, se realizará fichas de observación y encuestas, con el fin de tener una perspectiva diferente de niños y maestros. Además se analizará los ambientes educativos, como se imparte clases, cuáles son los lugares preferidos de los niños en receso; mediante instrumentos como fotografías, notas, mediciones de espacios escolares y registros se recopilará datos importantes acerca de la problemática planteada.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26980
Appears in Collections:Diseño de espacios arquitectonicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tesis Colcha Abigail.pdf32,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.