Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27176
Title: El financiamiento como elemento estratégico asociado en los emprendimientos turísticos
Authors: Castro Analuiza, Juan Carlos
Vallejo Guerrero, Inés Patricia
Villacreses Saltos, María de los Angeles
Keywords: INVESTIGACIÓN
FINANCIAMIENTO
EMPRENDIMIENTOS TURÍSTICOS
Issue Date: Dec-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Marketing y Gestión de Negocios.
Abstract: The objective of this research is to recognize the main theoretical elements of financing through a historical hermeneutic review that allows us to define main concepts for a financial approach of the entrepreneurs dedicated to the tourism industry. To achieve this, we used an analysis of bibliographical information, applying the metha-analysis focusing on contrasting and combining the derivations of the different analyzed articles as data collection technique. The results showed that there are, on average, a relationship between the project and the articles analyzed, concluding that financing is an indispensable factor for developing a business, even though financial entities don’t let the oportunity to access the services they offer. The project consists on five chapters wich study various topics such as financial elements, investment angles, credit access, public subsidy funds and tourism ventures; The propose is to promote the use of financial factors in large and micro enterprises, as an alternative for the economic and social growth, consolidating the use of new financing mechanisms that support the creation and maintenance of new businesses in the tourism sector.
Description: El objetivo de esta investigación es reconocer los principales elementos teóricos del financiamiento a través de una revisión histórica hermenéutica que permita definir conceptos elementales para un acercamiento financiero de los emprendimientos turísticos. Para lograrlo se desarrolló como metodología un análisis de información bibliográfica, aplicando el metaanálisis enfocado a contrastar y combinar las derivaciones de los diferentes artículos analizados como técnica de recopilación de datos. Los resultados arrojaron que existen en promedio altos niveles de relación entre el proyecto y los artículos analizados concluyendo que el financiamiento es un factor indispensable para emprender un negocio a pesar de que las entidades financieras no dan facilidades para acceder los servicios que ofertan. El proyecto consta de cinco capítulos donde se estudiaron distintos tópicos como son los elementos financieros, los ángeles inversores, acceso al crédito, fondos de subvención pública y por último los emprendimientos turísticos; que proponen impulsar el uso de los factores financieros en los emprendimientos y micro emprendimientos turísticos, como una alternativa para el desarrollo y crecimiento económico y social consolidando el uso de nuevos mecanismos de financiamiento que apoyen la creación y mantenimiento de nuevos negocios en el sector turístico de la Provincia.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27176
Appears in Collections:Marketing y Gestión de Negocios

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
651 MKT.pdf4,19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.