Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27248
Title: Emprendimiento turístico a través de los encadenamientos productivos en la provincia de Pastaza
Authors: Castro Analuiza, Juan Carlos
Galarza Figueroa, Bryan Andrés
Keywords: INVESTIGACIÓN
EMPRENDIMIENTOS TURÍSTICOS
TURISMO
PASTAZA
Issue Date: Jan-2018
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera Organización de Empresas
Abstract: The present seeks to identify and validate determinants of tourism entrepreneurship; its universe of study was the province that integrates Zone 3, the province of Pastaza, which singularly transcend its geostrategic tourism position in the center of the country, satisfying the objective of Know the determinants of tourists' preferences, through cluster variables, tourism, and market. It is for this reason that the present research work has focused on conducting a broad analysis of the tourist environment of Zone 3 in the province of Pastaza, in order to establish strategies to increase the overall tourism entrepreneurship of the tourists who live there. the tourist they visit. The research was implemented in a representative sample of Zone 3, focused on the province of Pastaza through a semi-structured personal survey of 43 factors grouped into 14 dimensions. Some Factors such as the company, the price, the place of each, the promotion, cluster, tourist activities, tourist attractions, season of visits, accessibility and transport, frequency and duration and tourist means of communication are some of the factors of the investigation. In this sense, the proposal resulting from the research has led to the creation of a structural model of tourist companies and tourism that inhabits and visits the province of Pastaza. In addition to future lines of research, changes in methodology to be used in subsequent research and practical application in the tourism sector.
Description: El presente busca identificar y validar factores determinantes del emprendimiento turístico; su universo de estudio fue la provincia que integra la Zona 3, la provincia de Pastaza, que singular-mente trascienden por su posición turística geoestratégica en el centro del país, satisfaciendo el objetivo de conocer los factores determinantes de las preferencias de los turistas, a través de variables de clúster, turismo y mercado. Es por este motivo que el presente trabajo de investigación se ha enfocado en realizar un amplio análisis del entorno turístico de la Zona 3 en la provincia de Pastaza, con el fin de establecer estrategias que permitan incrementar el emprendimiento turístico general de los turistas que habitan y el turista que visitan. La investigación se implementó en una muestra representativa de la Zona 3, enfocada en la provincia de Pastaza a través de una encuesta semi-estructurada personal de 43 factores agrupados en 14 dimensiones. Algunos Factores como relacionadas a la empresa, el precio, la plaza de cada una, la promoción, clúster, actividades turísticas, atractivos turísticos, temporada de visitas, accesibilidad y transporte, frecuencia y duración y medios de comunicación turísticas son algunos de los factores de la investigación. En este sentido, propuesta resultante de la investigación ha direccionado a la creación de un modelo estructural de las empresas turísticas y del turismo que habita y visita la provincia de Pastaza. Además de futuras líneas de investigación, cambios de metodología a utilizar en posteriores investigaciones y aplicación práctica en el sector del turismo.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27248
Appears in Collections:Organización de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
448 o.e..pdf6,66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.