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Title: Backwards design model in English Micro Curriculum Planning
Other Titles: Modelo de diseño hacia atrás en Inglés Micro Planificación Curricular
Authors: Camacho Estrada, Sara Nidhya
Romero Villarroel, Wilber Orlando
Keywords: ADAPTACIONES EN PLANIFICACIÓN
MÉTODOS DE ENSEÑANZA
CRITERIOS DE PLANIFICACIÓN
FORMATOS DE PLANIFICACIÓN
Issue Date: Jul-2018
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Dirección de Posgrado. Maestría en Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera
Abstract: In the educational environment, planning processes lead to consider a wide range of elements that intervene and combine harmoniously to achieve a goal that is the efficiency and quality of education. The present study aims to determine which aspects are most relevant and appropriate in order to meet the characteristics of a proactive education within the context of language teaching at university level. This idea is reflected in the implementation of a planning format based on the "Backwards Design". The information was collected from the comparison of application of a survey to a group of 48 teachers of English and the revision of 48 lesson plans taken at random from the same group mentioned above. The teachers belong to the Language Center at the Technical University of Ambato and teach English at different levels ranging from elementary to advanced. There was a qualitative and quantitative method to process the information. Both sources of information were contrasted, and the results indicated that the planning approach of teachers does not match their lesson plans and that these do not provide the elements of a proactive planning. These findings allowed the development and adaptation of a new format of planning that brings together important aspects for quality instruction that promotes the development of autonomous learners.
Description: En el medio educativo, los procesos de planificación conlleva a considerar un amplio espectro de elementos que intervienen y se conjugan armónicamente para logar un objetivo que es la eficiencia y calidad de la educación. De ahí que el presente estudio se orienta a determinar qué aspectos son los más relevantes e idóneos dentro del contexto de la enseñanza de idiomas a nivel universitario que reúna características de una educación proactiva. Esta idea se materializa en la implementación de un formato de planificación basado en el “Backwards Design”. La información se la recogió de la contrastación de aplicación de una encuesta a un grupo de 48 profesores de Inglés y de la revisión de 48 planes de clase tomados al azar del mismo grupo antes mencionado. Los docentes pertenecen al Centro de Idiomas de la Universidad Técnica de Ambato y enseñan Ingles en diferentes niveles que varían desde el elemental hasta el avanzado. Se aplicó un método cualitativo y cuantitativo para procesar la información. Ambas fuentes de información fueron contrastadas y los resultados arrojados indicaron que el criterio de planificación de los docentes no concuerda con sus planes de clase y que estos no contemplan los elementos de una planificación proactiva. Estas conclusiones permitieron al elaboración y adaptación de un nuevo formato de planificación que reúne aspectos importantes para una instrucción de calidad y que propende al desarrollo y formación de estudiantes autónomos.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28241
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