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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorDT - Sánchez Sánchez, Rubén Mauricio-
dc.contributor.authorRobalino López, María José-
dc.date.accessioned2018-07-13T22:31:29Z-
dc.date.available2018-07-13T22:31:29Z-
dc.date.issued2018-07-
dc.identifier.urihttp://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28262-
dc.descriptionThe present research project seeks to establish the relationship that exists between the customer's experience and the financial performance of the cooperative sector. With this purpose, documentary information related to the subject was collected by conducting a field investigation through the application of a survey that contributed to the identification of the most relevant elements that affect the moment of user interaction with the cooperative. Subsequently, to determine the financial performance, the PERLAS monitoring system indicators were calculated. In both variables, shortcomings were detected. On the one hand, the clients do not feel satisfied with the service provided by the institutions and, on the other hand, more than half of the financial performance indicators did not reach the goal of the evaluated system, concluding that the experience of the client if it influences the financial performance of the cooperative sector.es_ES
dc.description.abstractEl presente proyecto de investigación busca establecer la relación que existe entre la experiencia del cliente y el desempeño financiero del sector cooperativo. Con esta finalidad se recopiló información documental afín a la temática realizando una investigación de campo mediante la aplicación de una encuesta que contribuyó con la identificación de los elementos más relevantes que inciden al momento de la interacción del usuario con la cooperativa. Posteriormente para determinar el desempeño financiero se realizó el cálculo de los indicadores del sistema de monitoreo PERLAS. En ambas variables se detectaron falencias, por un lado los clientes no se sienten conformes con el servicio que están brindando las instituciones y por otro lado más de la mitad de indicadores de desempeño financiero no alcanzaron la meta del sistema evaluado, concluyendo que la experiencia del cliente si influye en el desempeño financiero del sector cooperativo.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectDESEMPEÑO FINANCIEROes_ES
dc.subjectEXPERIENCIA DEL CLIENTEes_ES
dc.subjectSECTOR COOPERATIVOes_ES
dc.subjectESTRATEGIA DE SERVICIOes_ES
dc.titleLa experiencia del cliente y del desempeño financiero del sector cooperativoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Ingeniería Financiera

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