Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28958
Title: La domótica en el diseño de módulos comerciales
Authors: López Vaca, Luis Andrés
Yépez Freire, María José
Keywords: DOMOTICA – DISEÑO DE MODULOS COMERCIALES
METODOLOGÍA PEOYECTUAL
MERCHANDISING
IDENTIDAD CORPORATIVA
Issue Date: Nov-2018
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Diseño, Artes y Arquitectura. Carrera de Diseño de Espacios Arquitectónicos.
Abstract: The objective of this research is to study home automation for the design and implementation of commercial modules in order to reach a determination of the most suitable domotic resources that contribute to their application in design, taking into account the dynamics of users at the moment to go to a commercial establishment, and by programming the software and its integration to the proposal to give way to an interaction and new shopping experiences to the client. The project proposes to create a domotic commercial module within the sports clothing store Vaz Clothes of the city of Ambato, through the application of visual merchandising strategies and the integration of technology to generate a visual impact of the corporate identity of the brand. client and its adaptability to new collections to promote the sale of the product for its location in a strategic location, also addressing the feasibility of assembly to transport it to other sites. An own project methodology is created that adjusts to the theoretical investigation and its integration in the design of the final product, in which each phase gives us a vision of the parameters that we must take into account to be able to integrate the domótica in the design of the module commercial.
Description: La presente investigación tiene como objetivo estudiar la domótica para el diseño e implementación de módulos comerciales con la finalidad de llegar a una determinación de los recursos domóticos más idóneos que aporten para su aplicación en el diseño, tomando en cuenta la dinámica de los usuarios al momento de acudir a un establecimiento comercial, y mediante la programación del software y su integración a la propuesta dar paso a una interacción y nuevas experiencias de compra al cliente. El proyecto propone crear un módulo comercial domótico dentro de la tienda de indumentaria deportiva Vaz Clothes de la ciudad de Ambato, mediante la aplicación de estrategias del visual merchandising y la integración de la tecnología para generar un impacto visual de la identidad corporativa de la marca al cliente y su adaptabilidad a las nuevas colecciones para promover la venta del producto por su ubicación en un lugar estratégico, abordando también la factibilidad de armado para transportarlo a otros emplazamientos. Se crea una propia metodología proyectual que se ajusta a la investigación teórica y su integración en el diseño del producto final, en la cual cada fase nos da una visión de los parámetros que debemos tomar en cuenta para poder integrar la domótica en el diseño del módulo comercial.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28958
Appears in Collections:Diseño de espacios arquitectonicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yepez María Jóse.pdf12,35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.