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Título : Audiobooks and English pronunciation
Autor : Chicaiza Redín, Verónica Elizabeth
Sandoval Armijos, Shirley Milena
Palabras clave : AUDIOBOOKS
PRONUNCIATION
ENGLISH SUB-SKILL
LEARNING STRATEGY
Fecha de publicación : 1-mar-2022
Editorial : Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Resumen : Pronunciation is an important sub-skill in English since it allows to articulate well the sounds and intonations of words in order to be understood by other speakers of the language. There are different learning strategies with which this aspect can be taught. The present research aims to determine the influence of audiobooks in English pronunciation in A1 level English students at Universidad Indoamérica. For this study, a preexperimental investigation was carried out with the participation of 17 students between 20 and 26 years of old. To collect the data, the Cambridge English Key (KET) was applied as pre-test and a post-test. To carry out this investigation, lesson plans were designed exclusively to improve pronunciation using audiobooks as a learning strategy. The results obtained showed a significant improvement in this indicator, because during the pre-test the students achieved an average of 3,59 points and once the experiment was applied then in the post-test, they obtained 4,50 out of 5, demonstrating an improvement of 0.91 points, which indicates that audiobooks have a positive influence on students' pronunciation. Finally, it is important to choose audiobooks according to the English level and age of the students
Descripción : La pronunciación es una sub-habilidad importante en Inglés, ya que permite articular bien los sonidos y entonaciones para poder ser entendidos por otros hablantes del idioma. Existen diferentes estrategias de aprendizaje con el que este aspecto puede ser enseñado. La presente investigación tiene como objetivo determinar la influencia de los audiolibros en la pronunciación de Inglés en los estudiantes del nivel A1 de Inglés de la Universidad Indoamérica. Para este estudio se realizó una investigación pre-experimental en la que participaron 17 estudiantes de entre 20 y 26 años. Para recolectar los datos se aplicó el Cambridge English Key (KET) como pre-prueba y post-prueba. Además, para llevar a cabo esta investigación, se diseñaron planes de clase exclusivamente para mejorar la pronunciación utilizando audiolibros como estrategia de aprendizaje. Los resultados obtenidos mostraron una mejora significativa en este indicador, debido que durante la pre-prueba los estudiantes alcanzaron un promedio de 3,59 puntos y una vez aplicado el experimento luego en la post-prueba obtuvieron 4,50 sobre 5 demostrando un mejoramiento de 0,91 puntos; lo que indica que los audiolibros tienen una influencia positiva en la pronunciación de los estudiantes. Por último, es importante elegir los audiolibros de acuerdo al nivel de inglés y de edad de los estudiantes.
URI : https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/34408
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