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Título : Automatic Speech Recognition (Speechnotes) and the English Pronunciation
Autor : Sulca Guale, Manuel Xavier
Lozano Celleri, Adriana Nicole
Palabras clave : SPEECHNOTES, BENEFITS, PHASES
Fecha de publicación : 1-feb-2023
Editorial : Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación- Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Resumen : The current study determined the importance of pronunciation through the Speechnotes application. A total of 73 university students (33 males and 40 females) were enrolled in a descriptive and non-experimental research. The data were collected through a survey with 31 items on a Likert scale and, 3 open-ended questions. It was validated by experts and with the coefficient Cronbach’s Alpha (0,856). Moreover, it was based on three research questions: What are the dimensions and phases of the Speechnotes application? To what extend does Speechnotes application benefit the English pronunciation? What are the strategies that learners use to improve their pronunciation? The results revealed that Speechnotes application is a good means of practicing pronunciation because it has free access, the speaker's voice adapts smoothly, and it converts the spoken phrases and words into text. Learners considered that Speechnotes have several benefits such as encouraging them to improve their pronunciation and speaking and oral communication skills. It assists students to develop pronunciation features, and it promotes autonomy work. Furthermore, there are many strategies to put into practice the improvement of pronunciation. Most of the students preferred the use of media by watching videos or listening to music or podcasts in English and they usually repeat the pronunciation of sounds and words. However, pronunciation rules are infrequently considered as a principal strategy because learners do not have sufficient knowledge of them, and they are not implemented in the curriculum or lesson planning.
Descripción : El estudio actual determinó la importancia de la pronunciación a través de la aplicación Speechnotes. Un total de 73 estudiantes universitarios (33 hombres y 40 mujeres) participaron en una investigación descriptiva y no experimental. Los datos fueron recolectados a través de una encuesta con 31 ítems en escala Likert y 3 preguntas abiertas. Fue validado por expertos y con el coeficiente Alfa de Cronbach (0,856). Además, se basó en tres preguntas de investigación: ¿Cuáles son las dimensiones y fases de la aplicación Speechnotes? ¿Hasta qué punto la aplicación Speechnotes beneficia la pronunciación en inglés? ¿Cuáles son las estrategias que utilizan los alumnos para mejorar su pronunciación? Los resultados revelaron que la aplicación Speechnotes es un buen medio para practicar la pronunciación porque tiene acceso gratuito, las voces de los hablantes se adaptan sin problemas y convierte las frases y palabras habladas en texto. Los alumnos consideraron que Speechnotes tiene varios beneficios, como alentarlos a mejorar su pronunciación y sus habilidades de habla y comunicación oral. Ayuda a los estudiantes a desarrollar características de pronunciación y promueve el trabajo autónomo. Existen diversas estrategias para poner en práctica la mejora de la pronunciación. La mayoría de los estudiantes prefirieron el uso de medios viendo videos o escuchando música o podcasts en inglés y suelen repetir la pronunciación de sonidos y palabras. Sin embargo, las reglas de pronunciación es una estrategia poco frecuente porque los alumnos no tienen suficiente conocimiento de ellas y no se implementan en el plan de estudios o en la planificación de lecciones.
URI : https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/37213
Aparece en las colecciones: Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

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