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Título : Reading-aloud technique and English pronunciation
Autor : Chimbo Cáceres, Elsa Mayorie
Escobar Rosero, Steven Eduardo
Palabras clave : READING-ALOUD TECHNIQUE, ENGLISH PRONUNCIATION, CHARACTERISTICS AND STRATEGIES OF READING-ALOUD TECHNIQUE
Fecha de publicación : 1-jul-2023
Editorial : Universidad Técnica de Ambato-Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación-Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y extranjeros
Resumen : The current study determined how the technique of reading aloud promotes pronunciation in English. The research was descriptive and non-experimental, using the quantitative method, with the participation of 80 students of the Language Center of the Universidad Tecnológica Indoamérica, of which 46 were men and 34 women of the fourth and sixth levels. Data collection was conducted through a Likert-scale survey consisting of 20 items. The reliability of the survey was validated through Cronbach's Alpha coefficient (0.832). The study aimed to answer three research questions: What are the characteristics and strategies of reading-aloud techniques that help in English pronunciation? To what extent does the read-aloud technique benefit English pronunciation? What factors are involved in learning pronunciation in L2? The results revealed interesting findings. Firstly, the characteristics and strategies of reading aloud provide an opportunity to practice the pronunciation of different words, sounds, and language structures. By doing so, students exercise their ability to produce correct sounds and acquire greater fluency in pronunciation. Additionally, reading aloud provides immediate auditory feedback, allowing for error correction and improvement in intonation and speech rhythm. Secondly, reading aloud benefitted students in familiarizing themselves with the correct pronunciation of words and sounds, intonation, and increased their confidence in producing accurate pronunciation of words and phrases in English, while being aware of pronunciation differences between English and their native language. Lastly, it was demonstrated that the factors most involved in students' pronunciation learning were intelligibility approaches and communicative teaching.
Descripción : El presente estudio determinó cómo la técnica de lectura en voz alta promueve la pronunciación en inglés. La investigación fue de carácter descriptivo no experimental, a través del método cuantitativo la cuál contó con la participación de 80 alumnos del Centro de Idiomas de la Universidad Tecnológica Indoamérica , de los cuales 46 eran hombres y 34 mujeres de cuarto y sexto nivel. La recopilación de datos se llevó a cabo mediante una encuesta que constaba de 20 ítems en escala Likert. Se validó la confiabilidad de la encuesta mediante el coeficiente de Alfa de Cronbach (0,832). El estudio se centró en responder a tres preguntas de investigación: ¿Cuáles son las características y estrategias de las técnicas de lectura en voz alta que ayudan en la pronunciación del inglés?, ¿En qué medida la técnica de lectura en voz alta beneficia la pronunciación en inglés? Y ¿Qué factores intervienen en el aprendizaje de la pronunciación en L2? Los resultados revelaron datos interesantes. En primer lugar, que las características y estrategias de la lectura en voz alta, ofrece la oportunidad de practicar la pronunciación de diferentes palabras, sonidos y estructuras del idioma. Al hacerlo, los estudiantes ejercitaron la habilidad de producir los sonidos correctos y adquirir una mayor fluidez en la pronunciación. Además, la lectura en voz alta proporciona una retroalimentación auditiva inmediata, lo que permite corregir errores y mejorar la entonación y el ritmo del habla. Segundo, la lectura en voz alta beneficio a los alumnos a familiarizarse con la correcta pronunciación de palabras y sonidos, entonación, así también incremento su confianza en producir la correcta pronunciación de palabras y frases en inglés, y de ser conscientes de las diferencias de la pronunciación entre el inglés y su lengua materna. Por último, se demostró que los factores que más se involucraron en el aprendizaje de la pronunciación de los estudiantes fueron los enfoques de inteligibilidad y la enseñanza comunicativa.
URI : https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/38957
Aparece en las colecciones: Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

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