Browsing by Author "Arroba Freire, Edison Manuel"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Estrategias de Expansión y su incidencia en la Competitividad de la Empresa "Squim Cía. Ltda." de la ciudad de Ambato.(2013-09) Arroba Freire, Edison ManuelEl presente trabajo está dedicado a la investigación de estrategias de expansión y la competitividad de la empresa "SQUIM CIA LTDA", ubicada en la ciudad de Ambato, que se dedica a la producción y comercialización de productos químicos que se encuentran en el mercado desde el año 2000, tendrá que tomar las mejores decisiones para mantener y mejorar de manera exitosa el producto y servicio en el mercado industrial. La razón para este trabajo de investigación se centra en la realización de un análisis global de la empresa, con el fin de establecer estrategias para mejorar la competitividad, tanto para la empresa como para sus empleados. Durante la investigación que se lleva a cabo a los clientes de la compañía "SQUIM CIA LTDA" fue capaz de obtener alguna información importante como el crecimiento en otros mercados y desarrollar nuevos nichos de mercado donde la empresa tendrá que poner énfasis en la aplicación de las estrategias de expansión para lograr su objetivo. La propuesta planteada en esta investigación es el diseño de las estrategias de desarrollo de productos que serán vitales para la empresa para mejorar su competitividad en el mercado, este beneficio con el crecimiento y desarrollo en el sector.Item La innovación tecnológica en el crecimiento empresarial familiar del sector carrocero.(Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Maestría en Administración de Empresas Familiares, 2018) Arroba Freire, Edison Manuel; Chávez Yépez, Howard FabiánThe objective of this research is to determine the link between technological innovation and business growth in the bodybuilding sector of the province of Tungurahua. For this, we worked with quantitative approach supported by a bibliographic research, which allowed us to sustain the variables under study (Technological Innovation and Business Growth). On the other hand, a field investigation was applied, where the study population was structured by companies that according to the INEC are classified as small or family, which were in a total of five (MAMBUS, IMPEDEPSA, ALME , PILLAPA, IMPA). It was possible to gather information regarding the income and historical costs of each one of them that were later subjected to a statistical analysis, giving rise to the verification of the proposed hypothesis. Under these characteristics, it was determined that the information collected from the study population allocated resources for the acquisition of new specific technologies for each type of Bus, during two years. In addition, companies believe that introducing new technologies will improve their economic benefits and with them their business growth. Finally, as a response to the solution to the problem detected, it is proposed to implement a technological innovation system in one of these family businesses, which consists of five phases: 1) diagnosis of the company, 2) obtaining the innovation power index , 3) analysis of the company, 4) implementation of the innovation system, 5) control and monitoring.