Browsing by Author "Fernández Hidalgo, María Isabel"
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Item El compromiso organizacional en la asociatividad del sector de limpieza de la Cámara de Economía Popular y Solidaria de Tungurahua(Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Maestría en Gestión del Talento Humano., 2018) Fernández Hidalgo, María Isabel; Mejía Vayas, Carlos VinicioThe research project is related to the organizational commitment in the associativity of the cleaning sector of the Chamber of Popular Economy and solidary of Tungurahua. In which, we can say that organizational commitment affects associativity because it can generate a good or poor job performance and not being properly managed in the organizations generates in the partners the disloyalty, the little commitment and corporate identity. In addition, sometimes the partner may perceive that he is not enjoying benefits simply change to another association that is going through pleasant moments such as a good work environment. From the perspective of the methodology, a survey was carried out for the data collection, afterwards the tabulation, graph and the analysis and interpretation of results was performed, where, the following was obtained: 32.14% evidenced that the financial information Allows adequate decision-making, with respect to equity and democracy of each of the members 27.86% have stated that sometimes it is possible to maintain equity in the institution. From the point of view of the associativity, 33.57% think that sometimes if there have been organizational conflicts and problems in the association so we must identify weaknesses that allow reducing this type of aspect. In order to solve the problem, a Strategic Action Plan has been proposed to improve the organizational commitment in the associativity of the cleaning sector of the Popular and Solidarity Economy Chamber of Tungurahua. It contains strategies capable of sharing values, identification with the mission and vision among managers and collaborators, developing an excellent work performance, applying factors of teamwork, a good organizational climate and business communication, with the aim of achieving a high degree of satisfaction and business coexistence.Item El Sistema Organizacional por Procesos del Gobierno Autónomo Descentralizado del Cantón Quero y su incidencia en la Calidad de Servicio al Cliente.(2012-11) Fernández Hidalgo, María IsabelLas empresas públicas se deben de adaptar a los cambios que dictaminan las leyes en este caso los GADS deben de regirse a las leyes del COOTAD, las cuales requieren que el personal debe de brindar calidad en la atención al cliente en todas las instituciones públicas, esto lo obtendremos al poner en marcha el plan de capacitación al personal, ya que si el personal sabe con certeza cuales son sus funciones sabrá realizar con eficacia su trabajo y dar un óptimo servicio al cliente que lo requiera. Los planes de capacitación de los empleados y trabajadores son el recurso más valioso de toda la actividad de recursos humanos; de allí la necesidad de invertir en tales planes al proporcionarlos de manera continúa y sistemática, con el objeto de mejorar el conocimiento y las habilidades del personal que labora en una empresa. Desarrollar las capacidades del trabajador proporciona beneficios para tanto para éstos como para la organización. A los primeros los ayuda a incrementar sus conocimientos, habilidades y cualidades; a la organización la favorece al incrementar los costos-beneficios. La capacitación hará que el trabajador sea más competente y hábil, al utilizar y desarrollar las actitudes de éste. De esta manera, la organización se volverá más fuerte, productiva y rentable.