Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "López Martínez, Verónica Lucía"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Collaborative learning strategies to promote oral fluency in EFL
    (2021-04-01) López Martínez, Verónica Lucía; Chimbo Cáceres, Elsa Mayorie
    One of the most common problems that occurs in the English teaching as a foreign language is the low performance of students in oral fluency. This is clearly reflected in the test scores that assess this language ability. This degree work sought to express the results of the learning strategies that can be used to improve the development of oral production. The main objective is to analyze the effects of the application of collaborative learning strategies being one of the factors that are related to the low level of oral fluency. This project is based mainly on the research and selection of collaborative learning strategies to promote an acceptable oral fluency in students from sixth grade at Unidad Educativa “Pichincha”. The study was quasi-experimental with the participation of 36 students from Unidad Educativa “Pichincha'' located in Alobamba- Tisaleo downtown. The researcher randomly divided all the participants into two groups: experimental group and control group. The evaluation instruments were applied to the two groups, the survey served to obtain general information about the two variables. Similarly, the pre - post test and a rubric that evaluates the students' learning criteria. To the experimental group the researcher applied the methodology of the use of collaborative learning strategies for one week, while the control group did not provide any treatment in order to compare the final results of the application of the methodological experiment. In order to analyze the collected data, the researcher used the T-student statistical test. Results showed that the application of collaborative learning strategies increased the level of learning by 58.89%, thus obtaining positive effects on the development of oral fluency as well as collaborative interaction in work groups
  • No Thumbnail Available
    Item
    La evaluación formativa del aprendizaje y las destrezas productivas (speaking / writing) del idioma inglés en los estudiantes del octavo año de educación general básica de la Unidad Educativa “Hispano América
    (Universidad Tècnica de Ambato. Facultad de Ciencias Humanas y de la Educaciòn. Carrera de Idiomas, 2016-01-01) López Martínez, Verónica Lucía; Herrera Lasluisa, Emma Jacqueline
    Existen varios procesos de evaluar las destrezas productivas del idioma inglés. Es por eso que el presente trabajo investigativo nos muestra cómo influye la evaluación formativa del aprendizaje y de las destrezas productivas del idioma inglés en los estudiantes del octavo año de EGB de la Unidad Educativa “Hispano América”. Una vez planteado el problema se procedió a indagar trabajos existentes o relacionados al tema a investigarse, el mismo que nos permitió basarnos en diferentes enfoques metodológicos. La idea principal de la investigación fue determinar el proceso de evaluación formativa que se utiliza para evaluar las destrezas productivas (speaking / writing). Con la finalidad de determinar el proceso de evaluación formativa de las destrezas productivas se seleccionó una población de 120 sujetos de estudio para lo cual se aplicó dos encuestas, una para los estudiantes y una para los profesores; luego se procedió a la interpretación y análisis de resultados lo cual permitió llegar a las siguientes conclusiones : los profesores prefieren evaluar las destrezas productivas de una manera ligera y cuantitativa creando falencias en el proceso de aprendizaje , ocasionando que los estudiantes obtengan un bajo rendimiento académico en el área de inglés, y se sientan frustrados en el desarrollo de las actividades comunicativas. Es por eso que se recomendó a esta investigación la implementación de un guía de instrumentos de evaluación formativa basados en el desarrollo de las destrezas productivas lo cual facilitará el aprendizaje de los estudiantes siendo de gran ayuda para el profesor.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify