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Item Mejora continua de los medios de pagos digitales en la Cooperativa Chibuleo Ltda(2025-04-30) Machado Yánez Rodin Renán; Jiménez Castro Wilson FernandoThe convergence of technology and digital platforms has impacted the financial sector, requiring financial institutions to improve their payment methods and maintain a competitive advantage while ensuring customer security. Therefore, the general objective of this research is to explain the continuous improvement in the digital payment methods of the Chibuleo Savings and Credit Cooperative Ltda., a financial institution that contributes to the financial inclusion of its members and society in general. The methodology was characterized by a descriptive-correlational, non-experimental research, with a mixed approach, using a survey directed to 383 members and clients of the institution and an interview with 10 people who work in the area of electronic channels and payment methods. As a result, it was found that there were several areas that needed improvement, such as better integration of new technologies, better security measures in digital transactions and the need for training for both users and staff. Furthermore, the importance of designing a successful communication plan was recognized as a means of encouraging cooperative members to adopt digital means, as they still rely on traditional payment methods. For this reason, a continuous improvement plan was developed, which was based on the findings and focused on three key pillars: technological updating, training and security. The strategy covers the establishment of new digital payment systems, the reinforcement of the current technological infrastructure and the implementation of a continuous training program for employees and partners. As conclusions, it is noted that the continuous improvement in the digital payment methods of the Chibuleo Savings and Credit Cooperative Ltda. focuses on constantly optimizing the experience of its users, responding to their changing needs and the technological demands of the market. This process involves regularly evaluating and updating the security, speed and ease of use of the payment platforms, in addition to improving communication and customer support to ensure a reliable and satisfactory experience.Item Gestión Administrativa Y Calidad Del Servicio Al Cliente(2024-02) Sánchez Villalba, Saida Sandy; Verdesoto Velastegui, Oswaldo SantiagoEl proyecto de tesis titulado Gestión Administrativa y Calidad del Servicio al cliente en “Almacenes La Ganga R.C.A” del Cantón de Baños surge en torno a la problemática que surge a diario en las instalaciones por parte del cliente, y eso afecta mucho la imagen y reputación de la empresa ,por esta razón la autora pretende realizar una investigación a profundidad de la situación actual de la institución y una revisión bibliográfica ,además se pretende generar un nuevo rol mediante encuestas a los clientes los mismos que determinara resultados para tomar sus respectivas decisiones y entre ellas optar por generar estrategias que permitirán reforzar conocimientos, realizar capacitación al personal mediante técnicas de atención al cliente. El trabajo tiene un enfoque cuantitativo, tipo descriptivo correlacional en virtud que nos permitió obtener información de diferentes medios de información como es libros, revistas, artículos científicos, sitios de internet. El modelo influye desde la atención que brinda el vendedor al cliente donde se da a conocer el productos, sus características y las facilidades de pago para luego ser reforzado la gestión de la venta mediante llamadas, luego pasa por el jefe de almacén xii ,jefe de cobranza en caso de crédito, luego se va a ámbito de caja donde se le registra como nuevo cliente, se le factura u otra acción que se presente de acuerdo al tipo de venta, el bodeguero despacha la mercadería y envía a entrega con el chofer de la empresa. En el presente trabajo investigativo se propone un modelo de control de la Calidad del servicio al cliente de acuerdo a las necesidades de la empresa, ofreciendo una atención experta y personalizada, manteniendo actualizada las redes sociales y las vías de respuesta directa al cliente, aumentando la productividad de la empresa, así como también la satisfacción y lealtad de los clientes.